ORGANIC CHEMISTRY
وبـلاگ شیمی  
قالب وبلاگ
لینک های مفید
مشاهده کامل جدول ليگ برتر ايران

فناوری نانو، علمی فرا رشته‌ای است و ما می خواهیم از این مقیاس به کلیه علوم و فنون از جمله علوم محض، فنی مهندسی، پزشکی، غذایی و غیره نگاه کنیم. از آنجایی که مشکلات، پیچیدگی و مسائل اخلاقی به دلیل شبیه سازی انسان، گیاه و حیوان در این محدوده به وجود خواهد آمد، ضرورت همکاری علوم نظری از نظر مسائل حقوقی در این فناوری ضروری می نماید.

اگر از دیدگاه شیمی و مهندسی شیمی به فناوری نانو نگریسته شود، می‌توان گفت رشته نانو شیمی تقریباً در تمامی علوم و فنون به کار می‌رود.به عبارت دیگر در زمینه‌های مختلفی از جمله سوخت، پلیمر، رنگ، ساخت و ساز، پوشاک، دارو، غذا و به طور کلی هر آنچه که به شیمی و مهندسی شیمی مربوط می‌شود، می‌توان از مزایای این فناوری بهره جست. به طور کلی توجه به کلیه علوم و فناوری‌های موجود در مقیاس نانو و کار و تولید در این مقیاس برای دستیابی به فراورده‌های با کیفیت و کمیت بهتر به عبارتی ارزانتر، محکمتر، سبکتر و کارا تر می‌باشد.

گرایش‌های رشته نانو شیمی

یکی از مشخصه‌های علم شیمی و مهندسی شیمی، شناخت علم مواد و مهندسی مواد است که در علوم محض، مطالعه و پژوهش و در مهندسی، تولید انبوه مورد نظر است. از دیدگاه شیمی دانان، گرایش‌های این رشته می‌تواند همان گرایش‌های شیمی آلی، معدنی، تجزیه و شیمی فیزیک باشد که در مقیاس نانو مطالعه و بررسی می‌گردد تا نتایج یافته‌های جدید خود را برای انبوه سازی در مورد خاص به مهندسان مربوطه ارائه کنند. از دیدگاه مهندسان شیمی، این گرایش‌ها بسته به نوع نیازهای جامعه و توانایی بر آوردن آن نیازها می‌تواند به طور متفاوت دسته بندی شود. در ایران همان طور که اشاره شد، پتانسیل‌های خوبی در زمینه مطالعه پلیمر و رنگ و غیره وجود دارد.


 

۱.میزان پذیرش دانشجو در سال گذشته در رشته های مرتبط با علم و فناوری نانو

در سال گذشته جمعاً ۴۲ دانشجو در رشته های علوم و فناوری نانو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی سهند تبریز، کاشان، پژوهشگاه مواد و انرژی پذیرفته شدند. همچنین امسال دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده فنی دانشگاه تهران در مقطع دکتری در رشته های نانومواد، نانو الکترونیک، نانو بیو، نانومهندسی شیمی و نانو شیمی، اقدام به پذیرش دانشجو نموده اند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ظرفیت۱۱نفر، ارائه دهنده رشته مهندسی شیمی با گرایش نانو درمقطع کارشناسی ارشد بوده است. همچنین این دانشگاه در گرایش نانوپلیمر،۸ دانشجو جذب نموده است.

۲. ویژگیهای مهم ومنحصر به فرد علوم و فناوری نانو با رویکرد شیمی

برای شروع بهتر است تعریفی عام از علم و فناوری نانو داشته باشیم. این فناوری پدیده هزاره سوم می باشد و ورود به این عرصه اجتناب ناپذیر است. در واقع در این زمینه نمی توان به عنوان رشته جدیدی معرفی کرد بلکه رویکردی جدید به کلیه علوم و فنون موجود در مقیاس نانو است.

فناوری نانو علمی فرا رشته ای است و ما می خواهیم از این مقیاس به کلیه علوم و فنون از جمله علوم محض، فنی مهندسی، پزشکی، غذایی وغیره نگاه کنیم. ازآنجایی که مشکلات، پیچیدگی ومسائل اخلاقی به دلیل شبیه سازی انسان، گیاه وحیوان دراین محدوده به وجود خواهد آمد، ضرورت همکاری علوم نظری از نظر مسائل حقوقی در این فناوری ضروری می نماید.

اگر از دیدگاه شیمی و مهندسی شیمی به فناوری نانو نگریسته شود، می توان گفت رشته نانوشیمی تقریباً در تمامی علوم و فنون به کارمی رود. به عبارت دیگردر زمینه های مختلفی ازجمله سوخت، پلیمر، رنگ، سوخت وساز، پوشاک، دارو، غذا و به طور کلی هر آنچه که به شیمی و مهندسی شیمی مربوط می شود، می توان از مزایای این فناوری بهره جست. به طور کلی توجه به کلیه علوم و فناوری های موجود در مقیاس نانو و کار و تولید در این مقیاس برای دستیابی به فرآورده های با کیفیت و کمیت بهتر به عبارتی ارزانتر، محکمتر، سبکتر و کاراتر می باشد.

۳. گرایش های رشته نانو شیمی

یکی از مشخصه های علم شیمی و مهندسی شیمی، شناخت علم مواد و مهندسی مواد است که در علوم محض، مطالعه و پژوهش در مهندسی شیمی، تولید انبوه مورد نظر است. از دیدگاه شیمی دانان، گرایش های این رشته می تواند همان گرایش های شیمی آلی، معدنی، تجزیه و شیمی فیزیک باشد که در مقیاس نانو مطالعه و بررسی می گردد تا نتایج یافته های جدید خود را برای انبوه سازی در مورد خاص به مهندسان مربوطه ارائه کنند. ازدیدگاه مهندسان شیمی، این گرایش ها بسته به نوع نیازهای جامعه و توانایی برآوردن آن نیازها می تواند به طور متفاوت دسته بندی شود. درکشورماهمان طورکه اشاره شد، پتانسیلهای خوبی درزمینه مطالعه پلیمرورنگ وغیره وجود دارد.

۴. سرفصل های دروس این رشته

سرفصل های درسی، شامل دروس اصلی وانتخابی ( به ترتیب۲۰و۱۲واحد) جمعاً ۳۲واحد آموزشی

پژوهشی است که با تصویب شورای برنامه ریزی دانشگاه ارائه می شود. در ذیل جدول دروس این رشته آورده شده است:

دروس انتخابی

پدیده های انتقال در نانو ۳ واحد

ترمودینامیک آماری ۳ واحد

بیونانو تکنولوژی ۳ واحد

پدیده های سطحی درمقیاس نانو ۳ واحد

ساخت وکاربرد مواد نانو ۳ واحد

شیمی و تکنولوژی نانو ۳ واحد

شبیه سازی در مقیاس نانو ۳ واحد


دروس تخصصی

ریاضیات پیشرفته درنانوتکنولوژی ۳ واحد

مکانیک کوانتومی ۳ واحد

اصول نانو تکنولوژی ۳ واحد

سمینار ۳ واحد

گذراندن این رشته در دانشگاه به این صورت است که، در ابتدای دوره ۱۲ واحد( ۹واحد اصلی و۳ واحد انتخابی ) به وسیله دانشجو اخذ شده و در ادامه به همراه گذراندن دیگر واحدهای آموزشی، استاد پروژه و برنامه آموزشی دانشجو مشخص می گردد.

با توجه به عناوین دروس به نظر می رسد برای ورود به دنیای نانو پایه علمی قوی و به خصوص آشنایی با کوانتوم، ریاضی و شیمی محض ضروری است.

زمینه اشتغال فارغ التحصیلان

دانشجویان فارغ التحصیل این رشته می‌توانند در صنایع و مراکز به خصوص در بخش‌های تحقیق و توسعه‌ای که فارغ التحصیلان رشته شیمی و مهندسی شیمی را می پذیرند، مشغول به پژوهش شوند.

[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, ] [ 16:25 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

نان زندگی کن که وقتی فرزندانت در مورد عدالت،توجه و راستی فکر میکنند به یاد تو بیفتند

ببخش همه لباسهایی را که در طول سه سال گذشته نپوشیده ای به مستمندان

شجاع باش و حتی اگر شجاع نیستی به آن تظاهر کن. هیچ کس نمیتواند

تفاوتی بین آنها قایل شود

شوخی کن و لطیفه بگو اما برای سرگرمی و تفریح،نه برای آزار و اذیت دیگران

هیچ گاه سالگرد ازدواجت را فراموش نکن

در حد توان مالی و زمانی خود از یک موسسه خیریه حمایت کن

به فرزندانت نشان بده که به آنان اعتماد داری

شریک زندگیت را با دقت انتخاب کن زیرا 90 د صد خوشبختی تو به این تصمیم بستگی دارد

از بکار بردن عبارتهای طعنه آمیز خودداری کن

به خلوت فرزندان خود احترام بگذار و قبل از ورود به اتاقشان در بزن

گوش دادن را بیاموز گاهی اوقات فرصتها بسیار آهسته در میزنند

هیچ گاه به مقدسات بی حرمتی نکن

اجازه نده تلفن در لحظات مهم زندگیت خللی ایجاد کند. اگر تلفنی وجود دارد فقط برای آسایش و راحتی توست

برنده و بازنده خوبی باش

- هنگامی که خستگی و افسردگی را در صورت کسی میبینی هرگز آنرا به زبان نیاور

در خلوت انتقاد کن

هیچ گاه تحت تاثیر نخستین برخورد خام نشو

برای پیروزی در جنگ اصلی، شکست در نبردهای کوچک را مشتاقانه بپذیر

به قولت پایبند باش

[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:28 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 برای خرید لپ‌تاپ چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. قبل از آن توجه داشته باشید که سازندگان لپ‌تاپ همگی دارای شرکت‌های بزرگ چندین میلیارد دلاری هستند پس برای تولید یک محصول، صرف نظر از نام تجاری، سرمایه خود را نیز به خطر نمی‌اندازند. در نتیجه تمام مدل‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید از کیفیت و كارآیی قابل قبولی برخوردار هستند اما این راهنما کمک خواهد کرد انتخابی با توجه به نیازهای خود انجام دهید. ضمن اینکه بهترین گزینه را با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 11:5 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

آدما تا وقتی کوچیکن دوست دارن برای مادرشون هدیه بخرن اما پول ندارن.
وقتی بزرگتر میشن ، پول دارن اما وقت ندارن.
وقتی هم که پیر میشن ، پول دارن وقت هم دارن اما . . . مادر ندارن!...
به سلامتی همه مادرای دنیا...


ادامه مطلب
[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:37 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

تعیین دقیق زمان مرگ
تعیین دقیق زمان مرگ در جرم شناسی بسیار اهمیت دارد.اندازه گیری غلظت پتاسیم مایع زجاجیه روشی است که بیش از سه دهه از پیشنهاد و بررسی ان میگذرد.مصونیت ماده زجاجیه از آلودگی ،خون و باکتریها پس از مرگ ،سهولت نمونه برداری و عدم نیاز به کالبدشکافی از مزایای این روش محسوب می شود.تجزیه پتاسیم زجاجیه با دو روش الکترودهای یونی ویژه که یک روش پتانسیل سنجی است و نور سنجی شعله ای که یک روش طیف سنجی است انجام می گیرد.سپس مقدار پتاسیم بدست آمده با منحنیهای استاندارد غلظت یون پتاسیم بر حسب زمان مرگ که برای دو گروه سنی کودکان وبزرگسالان مجزاست،مقایسه می شود.



ادامه مطلب
[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ 17:19 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

زندگی همچون بادکنکی است در دستان کودکی
که همیشه ترس از ترکیدن آن لذت داشتنش را از بین میبرد

شاد بودن تنها انتقامی است که میتوان از دنیا گرفت
پس همیشه شاد باش

 


ادامه مطلب
[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:59 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها، فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.

برای مقابله با استرس ها یا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شیوه مدیریت صحیح، آنها را به ما می آموزد


ادامه مطلب
[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:استرس و راههای مبارزه با آن, ] [ 14:36 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

دکتر محمد قسیم عثماني

 

    این مطلب را با اجازه مهندس حق پناه از وبلاگشان اخذ نمودم،امیدوارم که مورد توجه قرار گیرد.

دكتر محمد قسیم عثمانی متولد 1348 ،روستای داشبند (از توابع شهرستان بوكان) ازیك خانواده مذهبی كرد زبان كه تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رسانید.

دوره راهنمایی و متوسطه را در شهرستان بوكان ادامه داد ودر سال 1366 پس از اخذ مدرك دیپلم در رشته حسابداری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد، دوران كارشناسی را با كسب مقام ممتاز به اتمام رسانید وباكسب مقام دوم در آزمون كارشناسی ارشد درسال 1372 به تحصیل ادامه داد و این مقطع تحصیلی را با رتبۀ اول به پایان رسانید و در سال 1375 با كسب رتبه نخست آزمون دكترای حسابداری وارد دانشگاه علامه طباطبایی گردید و تحصیلات تكمیلی ونهایی خود را در این رشته و با گرایش بودجه بندی اقتصادی با كسب رتبه ممتاز در سال 1382 به پایان رسانید .

پس از پایان تحصیلات ، از طرف وزارت تحقیقات علوم وفناوری به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران منصوب گردید. كه این امر با تدریس دردانشگاههای معتبر ایران همراه بود. از جمله فعالیتهای دكتر محمد قسیم عثمانی به چند نمونه زیر می توان اشاره نمود:

- نماینده دوره هشتم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی

-  رئیس فراکسیون نمایندگان کورد.

- عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه کشور.

- مشاركت در چندین پروژه علمی تحقیقاتی وزارتخانه های صنایع ومعدن واقتصاد ودارایی.

- مدير عامل شركت صنعتی كاوه (سهامی عام).

- مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شركت تامین ماسه ریخته گری(سهامی عام).

- عضو شورای پژوهشی دانشگاه.

- عضو پیوسته انجمن حسابداری ایران.

- عضو انجمن حسابداران خبره ایران.

- مدیر گروه حسابداری مؤسسه عالی بانكداری ایران.

- استاد راهنمای بیشز از 20 رساله تحصیلی در مقطع كارشناسی ارشد.

- تألیف كتاب حسابداری صنعتی.

- مجموعه پرسشهای چهار گزینه ای استاندارد های حسابرسی.

- تألیف كتاب اصول تنظیم و كنترل بودجه دولتی(كه از جمله كتابهای مهم در امر تنظیم بودجه دولتی میباشد).

- و دیگر وموارد که اهم آن به اطلاع دوستان علاقمند رسید.

 

 

 

 

 امسال سال 1390 است . ميدونين 10 سال ديگه يعني سال 1400 دنيا چه شكلي ميشه!!!

بقيش تو ادامه ي مطلب.پيشنهاد ميكنم ببينين خيلي باحاله

ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:سال 1400 به روايت تصوير !!!, ] [ 1:54 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 جاده یخی زیر، به این خاطر ، به عنوان " جاده زمستانی Tuktoyaktuk" نامگذاری شده که تنها هنگام زمستان قابل تردد می شود.

 

 

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرانتو ،رودخانه Mackenzie River Delta ، شهرک قطبی Tuktoyaktuk را به قلمرو شمال غربی کانادا متصل می کند و تابستان ها، تنها بوسیله قایق یا هواپیما می شود به آن منطقه دسترسی پیدا کرد. اما با یخ بستن رودخانه در زمستان، امکان رفت و آمد خودروها نیز فراهم می گردد.

 

 

a_very_icy_Road

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:رودخانه ای که در زمستان تبدیل به جاده می شود!, ] [ 1:48 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

  دانستن شماره اس.ام.اس یا پیامک های ضروری در مواقع لازم خود نعمتی است که باعث می شود کارهایمان سریعتر راه بیفتد. 

 

به همین دلیل مهمترین شماره ها را برایتان لیست کردیم و اگر شما نیز شماره هایی را می دانید که بدرد هم وطنان می خورد، آنرا در قسمت کامنت بفرستید تا در پایین خبر آنرا منتشر نماییم. 

گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت رو بفرستید)
گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246( شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید)
رهگیری نامه پستی : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی رو )
مشکلات شهری (شهرداری) : 3000137
اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی رو بفرستید)
با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه : 10001336
دیکشنری : 1000384 یا 1000370 (لغت مورد نظر رو بفرستید) اول باید در سایت عضو بشیدwww.sms2him.com بعدش لغت مورد نظر رو بنویسید
لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate
ایجاد پست در پرشین بلاگ : 300072
گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)
خدمات بانک ملت : 200033
خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050
خدمات بانک سپه:200020 - 200021-200022
خدمات بانک کشاورزی : 2000911- 200093
خدمات بانک سامان : 20000
خدمات بانک صادرات :200060
خدمات بانک تجارت : 200070
(توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست رو پر کنید)

 

اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)

 

نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name

اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستید)

ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور رو بفرستید)

مکان های دیدنی هر شهر : 1000394

مسافت بین شهر ها : 1000396

آخرین بازی های کامپیوتری : 1000400

جدیدترین نرم افزار ها : 1000401

اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر : 1000355

بورس - نرخ سهام یک شرکت : 2000444 ---بنویسید : Bourse sompany -id

بورس - بیشترین افزایش قیمت : 2000444 ---بنویسید : Bourse high

بورس- کمترین افزایش قیمت : 2000444 ( بنویسید : Bourse low)

اوقات شرعی : 2000916

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:شماره اس,ام,اس های ضروری کشور را می دانید؟, ] [ 1:45 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

  

سیستم‌عامل «windows » به «شبابیک » تغییر نام داده می‌شود
 (توضیح اینکه شبابیک به معنی پنجره‌ها است)
 
با نصب نرم‌افزارهای جدید کلیه رایانه‌ها در ساعات ملکوتی اذان برای ادای فریضه نماز به مدت ۳۰ دقیقه به طور خودکار shutdown می‌شوند و هرگونه تلاشی برای جلوگیری از خاموش شدن رایانه به انفجار آن و تخریب ساختمان‌های اطراف منجر خواهد شد.
 
نصب پیامبر ( yahoo messenger سابق) روی رایانه‌ها باید با اجازه وزارت ارشاد باشد.
 
پیامبر شما بجای گزینه send to all از گزینه send to all muslims برخوردار باشد.
 
اگر دو جنس مخالف قصد چت داشته باشند باید ابتدا صیغه جاری شود.
 
اگر دو جنس حتی موافق هم باشند باز جاری کردن صیغه احتیاط واجب است چون امکان دارد طرف مقابل asl دروغکی داده باشد و خود را جنس موافق شما جا زده باشد.
 
استفاده از بعضی smiley (شکلک)های یاهو گناه کبیره است و حکم آن مانند این است که انسان گوشت برادر خود را بخورد. احتیاط مستحب آن است که اصلاً از این شکلکها استفاده نشود.
 
بجای گفتن hi باید از عبارتsoavrvb استفاده شود که همان مختصر شده عبارت salam_on_alaikom_va_rahmatollahe_va_barakato است.
 
در بیان سرعت انتقال خطوط بجای بیت از «بِیت»، بجای کیلوبیت از «اهل بیت» و بجای مگابیت از «اهل بیت عصمت و طهارت» استفاده شود.
 
در پسوردها حتماً باید از نام ائمه استفاده شود به اضافه سه کاراکتر اضافه (& ، # و @) برای جلوگیری از حدس زدن پسورد توسط بقیه. شایان ذکر است استفاده از کاراکتر $ تا زمان برقراری رابطه با آمریکا مجاز نمی‌باشد.
 
برای ارتباط‌ات بین شبکه‌ای باید فقط از فیبر نوری استفاده شود چون نور واژه مقدسی است و بهیچ وجه نباید از ارتباطات بی‌سیم استفاده شود چون ناچار به استفاده از ماهواره می‌شوید.
 
کلیه کافی‌نت‌ها موظف به تغییر نام خود به «چای‌شبکه» هستند. استفاده کنندگان از اینترنت فقط اجازه مشاهده سه سایت زیر را دارند، بقیه سایت‌ها باید قبل از تاسیس از مراجع ذیربط (بی‌ربط) مجوز داشته باشند.
 
صدور مجوز برای هر سایت‌ با برقرار بودن شرایط ذیل حاصل می‌گردد
 
در هنگام مشاهده سایت‌، ابتدا باید یک ‌flash نمایش داده شود که مضمون فلش یادآور روزهای جبهه و جنگ باشد.
 
فونت لینک‌ها حتماً باید کوفی باشد.
 

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:سیستم عامل جدید ایرانیان (طنز), ] [ 1:44 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 1-  مي دونين فرق خانمها با آهن ربا چيه؟..... آهن ربا حداقل يک روي مثبت داره 
2-  خانمها مثل راديو هستند..... هر چي ميخوان ميگن ولي هر چي بگي نمي شنوند
3-  خامنها مثل چسب دوقلو هستند.....اگه دستشان با گوشي تلفن مخلوط شد ديگه بايد سيم تلفن را بريد
4-  خانمها مثل رعدوبرق هستند ..... اول برق چشماشون ميرسه بعد رعد صداشون
5-  خانمها مثل ليمو شيرين هستند..... اول شيرين هستند ولي بعد تلخ ميشن
6-  خانمها مثل گچ هستند ..... اگه چند دقيقه مدارا کنيد چنان سفت و سخت ميشن که ديگه حالتي نمي گيرند.
7-  خانمها مثل کنتور برق هستند..... هر چند سال يکبار عدد سنشون صفر ميشه 
8-  چرا خانمها نمي توانند نقشه بخوانند/ ..... براي اينکه فقط ذهن مرد هستش که ميتونه تجسم و درک کنه که يک کيلومتر با يک سانتي متر نشون داده شده 
9-  خانمها مثل اينترنت هستند.... از هر موصوعي بک فايل اطلاعاتي دارند
10-  خانمها مثل فلزياب هستند ..... از نزديک طلافروشي که رد ميشن عکس العمل نشان ميدن 
11-  خانمها مثل موبايل هستند هر موقع کار مهم داريد در دسترس نيستند

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:مطالب جالب در مورد خانمها, ] [ 1:40 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 1-  مي دونيد سريعترين راه به چنگ آوردن قلب يک مرد چيه ؟ پاره کردن سينه اش با يک کارد آشپزخانه 

2-  مي دونيد مردها مثل مخلوط کن هستند..... براي اينکه تو هر خانه از اون هستش ولي نمي دونين به چه دردي مي خوره 
3-  مردها مثل آگهي بازرگاني هستند..... يک کلمه از چيزهايي را که ميگن  نميشه باور کرد
4-  مردها مثل کامپيوتر هستند..... کاربري شون سخته هرگز حافظه قوي ندارند 
5-  مردها مثل سيمان هستند .....وقتي جايي پهنشون مي کنيد بايد با کلنگ آنها را از جا بکنيد
6-  مردها مثل تعطيلات هستند..... هيچ وقت به اندازه کافي بلند به نظر نمي آيند.
7-  چرا مردها دوست دارند با دخترهايي آشنا بشوند که قصد ازدواج با اونها را ندارند؟.....
شما بگيد چرا سگها به دنبال ماشينهايي واق واق مي کنند که قصد رانندگي اون را ندارند؟
8-  مردها مثل طالع بيني مجلات هستند..... هميشه بهتون ميگن که چيکار بکنيد و معمولا هم اشتباه مي گويند
9-  مردها مثل جاي پارک هستند .....خوب هاشون قبلا اشغال شده و اونايي که باقي موندن يا کوچيک هستند يا جلوي در منزل مردم 
10-  مردها مثل باران بهاري هستند.....هيچوقت نمي دونيد کي مياد چقدر ادامه داره  و کي قطع ميشه 
11-  مردها مثل نوزاد هستند..... توي اولين نگاه شيرين و با مزه هستند اما خيلي زود از تميز کردن و مراقبت از آنها خسته ميشيد 
12-  مردها مثل ماشين چمن زني هستند..... به سختي روشن ميشن و راه ميفتن , موقع کار کردن حسابي سروصدا راه مي اندازند و نيمي از اوقات هم اصلا کار نمي کنند.

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:مطالب جالب در مورد آقایان, ] [ 1:39 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

این مطلب را تنها به خاطر عشق به مهندس حق پناه برروی وبلاگم قرارداده ام،امیدوارم که مورد توجه قرار بگیرد.

عشق نیز مانند تمام چیزهای دیگر این جهان بدون دست کم مقداری شیمی و فیزیک نمیتواند وجود داشته باشد. همانطور که یک بار دانشمندی با بد گمانی گفته بود، پیکان های کیوپید، خدای عشق، چنانچه ابتدا به ماده شیمیایی با نام غیررومانتیک و نه چندان خیال انگیز فنیل اتیل آمین آغشته نمی شد، هرگز موثر واقع نمی شد. بدون اکسی توسین نیز واکنش های بدن انسان هرگز به خلق تراژدی هایی همچون رمئو وژولیت نمی انجامید.

 

شیمی عشق


ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:تحلیلی بر عشق از دیدگاه علم شیمی, ] [ 1:45 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 

تصویر
معادل فارسی
تعریف
واژه لاتین
تصویر
ایزومری هندسی نوع معینی از دیاسترومرها که از چرخش ممانعت شده در حول پیوندهای دوگانه بوجود آمده باشند، ایزومرهای هندسی خوانده می‌شوند. geometric isomerism
تصویر
پلیمر- بسپار پیوند چندین منومر poymer
       

ادامه مطلب
[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:واژگان شیمی آلی, ] [ 1:35 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 دکتر مظفر پرتوماه نامی آشنا برای مردم ایران به ویژه مردم کردستان است. غالب افراد میانسال و مسن کردستان با نام مظفر پرتوماه آشنایند و کمتر ایرانی هست که در عرصه علم و تکنولوژی فعالیت داشته باشد اما با نام دکتر پرتوماه آشنایی نداشته باشد.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:بیو گرافی پروفسور دكتر مظفر پرتوماه, ] [ 1:14 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 وقتی راه رفتن آموختی، دویدن بیاموز
و دویدن که آموختی ، پرواز را
- - - - - - - - - - - - - -
راه رفتن بیاموز، زیرا راه هایی که می روی جزیی از تو می شود و سرزمین هایی که می پیمایی بر مساحت تو اضافه می کند
- - - - - - - - - - - - - -
دویدن بیاموز ، چون هر چیز را که بخواهی دور است و هر قدر که زودباشی، دیر
- - - - - - - - - - - - - -
و پرواز را یاد بگیر نه برای اینکه از زمین جدا باشی، برای آن که به اندازه فاصله زمین تا آسمان گسترده شو
- - - - - - - - - - - - - -
من راه رفتن را از یک سنگ آموختم ، دویدن را از یک کرم خاکی و پرواز را از یک درخت
- - - - - - - - - - - - - -
بادها از رفتن به من چیزی نگفتند، زیرا آنقدر در حرکت بودند که رفتن را نمی شناختند
- - - - - - - - - - - - - -
پلنگان، دویدن را یادم ندادند زیرا آنقدر دویده بودند که دویدن را از یاد برده بودند
- - - - - - - - - - - - - -
پرندگان نیز پرواز را به من نیاموختند، زیرا چنان در پرواز خود غرق بودند که آن را به فراموشی سپرده بودند
- - - - - - - - - - - - - -
اما سنگی که درد سکون را کشیده بود، رفتن را می شناخت
کرمی که در اشتیاق دویدن سوخته بود، دویدن را می فهمید
و درختی که پاهایش در گل بود، از پرواز بسیار می دانست
- - - - - - - - - - - - - -
آنها از حسرت به درد رسیده بودند و از درد به اشتیاق و از اشتیاق به معرفت

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:پــــرواز, ] [ 1:8 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 قانون های ذهنی می گن خوشبختی یعنی رضایت.مهم نیست ...چی داشته باشی یا چقدر، مهم اینه که از همونی که داری راضی هستی یا نه؟!چون یه وقتهایی آدم خیلی چیزها داره اما باز هم احساس خوشبختی نداره! و بر عکسش...پس یه قانون وجود داره، که می گه:

میزان خوشبختی = میزان رضایت
 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 17:59 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.
2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.
3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.
4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.
5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.
6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.
7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:بعد از غذا هفت کار ممنوع است,,,,!!! , ] [ 17:56 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 بلبل را ببین که حتی در قفس هم می‌خواند

پروانه را ببین که حتی با وجود کوتاهی عمر، از پرواز دست نمی‌کشد
طاووس را ببین که زشتی پاهایش، افسرده‌اش نساخته
زرافه را ببین که هرگز گردن‌کشی نمی‌کند
کرم را ببین که بی‌دست و پا بودنش، او را از حرکت باز نداشته
جغد را ببین که شب‌ها چگونه به مراقبه مشغول است
عقاب را ببین که چگونه چشمانش را به هدفش دوخته است
سگ را ببین که تو نجس می‌خوانیَش اما او به تو وفادار مانده
گوسفند را ببین که چگونه قربانی خوشی‌ها و ناخوشی‌های توست
زنبور را ببین که چگونه از گل شهد برمی‌آورد و از دشمن دمار
لاک‌پشت را ببین که چگونه شجاعانه به جای لاک دیگران در لاک خود پنهان شده
پشه را ببین که چگونه غرور و عظمت تو را در هم می‌شکند و خشم نهفته‌ات را بیرون می‌ریزد
ماهی را ببین که چگونه سودای کرمی کوچک او را به دام می‌اندازد
اسب را ببین که چگونه از روی نجابت به ولی نعمت خود خدمت می‌کند
وکرکس را نبین که پیوسته در انتظار مرگ دیگران است
طوطی را نبین چرا که بی‌اندیشه هر گفته‌ای را تکرار می‌کند
کفتار را نبین چرا که خفت ریزه‌خواری می‌کشد
ملخ را نبین چرا که تاراجگر زحمات دیگران است
عنکبوت را نبین چرا که تنها به فکر بنای خان? خود است
عقرب را نبین چرا که در دشواری‌ها به جای حل مسئله، حلال مسئله را می‌کشد
و پرندگان را ببین که چگونه به هنگام آشامیدن، نظری نیز به آسمان دارند
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:بیاموزازهرآنچه میبینی , ] [ 17:31 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 غذاها تنوع بسیار زیادی دارند. هر سرزمینی غذاهای مخصوص به خود را دارد که یکی از جاذبه‌های هر کشوری همین غذاهای متعلق به آن سرزمین است که گردشگران بسیاری ترجیح می‌دهند در زمان رفتن به دیگر کشورها، غذاهای همان‌جا را تجربه کنند. اما برخی غذاها شهرت جهانی‌تری پیدا کرده‌اند؛ شاید چون مواد اولیه‌شان در همه‌جای دنیا قابل‌دسترس است یا شاید این که طعمی دارند که مردمان از ملل مختلف آن را می‌پسندند.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:فهرست ۱۰ غذای پرطرفدار جهان, ] [ 17:27 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 درگذشت نابغه 16 ساله کامپیوتر اهل پاکستان با موجی از پیام های تسلیت از نقاط مختلف جهان روبه رو شد.

 


"بیل گیتس" بنیانگذار شرکت بزرگ رایانه ای مایکروسافت هم در صف افرادی بود که درگذشت "عفراء کریم رنضاوه " نابغه رایانه از شهر فیصل آباد پاکستان را تسلیت گفت. او بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

گیتس که پیش از این پیشنهاد داده بود با هزینه اش، عفراء درمان شود از اینکه چنین نابغه ای از دست رفته، اظهار تاسف و ناراحتی کرد .

عفرا توانسته بود در سال 2005 یعنی هنگامی که تنها 9 سال داشت گواهی " حرفه ای " (MCP) را از شرکت مایکروسافت کسب کند تا به عنوان کم سن ترین دارنده این گواهی شناخته شود.

این گواهی به فردی داده می شود که در یکی از تولیدات مایکروسافت در سطح عالی مهارت داشته و حرفه ای باشد . پس از آن، عفراء از طرف بیل گیتس دعوت شد تا با سفر به آمریکا از نزدیک از دفتر مرکزی مایکروسافت در واشنگتن بازدید کند.

این دختر اخیرا در حال کار بر روی طرحی ویژه برای سازمان فضایی آمریکا (ناسا) بود.

 

برای دیدن تصاویر بروی ادامه مطلب کلیک کنید.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:تسلیت بیل گیتس برای مرگ نابغه 16 ساله رایانه, ] [ 17:13 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 به ياری خداوند متعال دانشگاه سيستان و بلوچستان در راستای تحقق اهداف بلند مدت پژوهشی خود و توسعه هر چه بیشتر ارتباطات علمی بین پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار، هجدهمین سمینار شیمی آلی ایران را با همکاری انجمن شیمی ایران در روزهای 17 تا 19 اسفندماه 1390 برگزار می‌نماید. لذا از اعضای هيأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگران، دست اندرکاران صنايع شيميايی و دانشجويان تحصيلات تکميلی جهت شرکت در اين سمينار صميمانه دعوت به عمل می‌آيد.

اهداف و زمینه‌های سمينار:
این سمينار به منظور آشنايی هر چه بيشتر پژوهشگران شیمی آلی کشور با آخرین دستاوردهای علمی، گسترش و تقويت علمی بين مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی در زمینه های زیر برگزار می‌شود:
• سنتز و ارائه روش های نوین برای تهیه ترکیبات آلی
• شيمی فيزيک آلی
• شیمی فضائی، طراحی و مدل سازی مولکولی
• بیوشیمی، شیمی دارويی، بیوتکنولوژی، فیتوشیمی وفوتو شیمی
• شیمی پلیمر، رنگ، پوشش ها، آبکاری و خوردگی
• شيمی آلی فلزی
• شیمی آلی محیط زیست، بازیافت پسماندهای آلی و شیمی سبز
• صنایع شیمیایی مربوط به شيمی آلی
• نانو شيمی آلی

دانلود فراخوان سمینار 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:فراخوان هجدهمين سمينار شيمي آلي ايران, ] [ 17:4 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 

  • شيمي آلي

واژه " آليباقيمانده از روزگاري است که ترکيبهاي شيميايي را، بسته به اين که از چه محلي منشاء گرفته باشند، به دو طبقه غير آلي و آلي تقسيم مي‌کردند. ترکيبهاي غير آلي، ترکيبهايي بودند که از مواد معدني بدست مي‌آمدند. ترکيبات آلي، ترکيبهايي بودند از منابع گياهي يا حيواني. يعني از مواد توليد شده به وسيله ارگانيسمهاي زنده بدست مي‌آمدند.اما با سنتز اوره از مواد معدني که يک ترکيب آلي است اين طبقه بندي صرفا" براي آساني کار مي باشد.

شيمي آلي شيمي ترکيبات کربن است كه وسيع ترين طيف ترکيبات را دارد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:گرایش ها وابعاد مختلف دوره در کارشناسی ارشد, ] [ 2:16 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

تاريخ پيدايش دانش شيمي را شايد بتوان با پيدايش انسان بر کره زمين همزمان دانست.تاريخ، پر از افسانه‌هاي کيمياگري و کيمياگران و رؤياهاي انسان در رسيدن به غيرممکن‌ها بوده استترديدي نيست که دنياي امروز تا حد قابل ملاحظه‌اي بر اثر فعاليت‌هاي شيميدان‌ها شکل گرفته است. بدون توسعه شيمي و صنايع شيميايي در هر کشوري، صنايع آن کشور چهره‌اي ناقص خواهد داشت.شيمي، دانش مولکول‌ها، اتم‌ها و پيوندهاست. دانشي که مي‌تواند خواص ماده، چگونگي تغييرات و د. اين دانش، زيربناي بسياري از علوم ديگر زيستي و صنعتي است.يک شيميدان با موادي سروکار دارد که هريک داراي خواص گوناگوني استآشنايي با اين مواد و خواص آنها در يک مجموعه دانشگاهي به عنوان رشته شيمي جاي مي‌گيرد. 

 


 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:گرایشهای شیمی, ] [ 1:54 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 
img/daneshnameh_up/a/a5/glass6.jpg

 

هدف

شیمی ، علم اتم‌ها ، پیوندها و مولکولهاست. دانشی که می‌تواند خواص ماده ، چگونگی تغییرات و شیوه تولید آن‌ها را از هسته اتم گرفته تا کهکشان‌ها بررسی کند و رشته شیمی ، رشته‌ای است که به پرورش متخصصانی می‌پردازد که با مطالعه و تحقیق و آزمایش به ابداع و نوآوری پرداخته و یا فرآورده‌های شیمیایی را کنترل می‌کنند.

رشته شیمی دارای دو بخش علم شیمی و صنایع شیمی است که علم شیمی به‌عنوان یکی از علوم پایه زیربنای علوم مختلفی همچون بیولوژی ، بیوتکنولوژی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌های متعدد مهندسی است. اما صنایع شیمیایی عبارت است از صنایعی که در آنها واکنش شیمیایی انجام می‌گیرد، یعنی اقسام مواد اولیه تبدیل به محصولات جدید می‌گردد که خواص این محصولات تا حدودی با مواد اولیه متفاوت است.

با توجه به تعریف فوق ، صنایع شیمی طیف گسترده‌ای از صنایع را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی ، الیاف مصنوعی ، بهداشتی و آرایشی و صنایع تولید لوازم خانگی اشاره کرد.

بررسی و مطالعه اجمالی ترکیب ، ساختار و ویژگی‌های ماده و همچنین کنترل آزمایشگاهی فرآیندهای شیمیایی ، مطالب و فعالیتهایی است که در رشته شیمی در سطح کارشناسی ارائه می‌گردد. در سطح کارشناسی ارشد و دکترا نیز دانشجویان در گرایش‌های تخصصی این رشته که عبارتند از : شیمی آلی ،شیمی تجزیه ، شیمی معدنی ، شیمی فیزیک و شیمی کاربردی به صورت عمیقتری با بخشی از علم شیمی آشنا می‌گردند تا در آینده بتوانند مرزهای دانش شیمی را گسترش دهند. 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:رشته شیمی, ] [ 1:41 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 منابع مرجع دانشگاهی رشته شیمی برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد

شیمی آلی:

* شیمی آلی- ولهارد

* شیمی آلی- موریسون بوید

* تمرین‌ها شیمی آلی- مک موری

* سنتز ترکیبات آلی به روش گسستن- استوارت وارن- دکتر برهمن موثق

* شناسایی ترکیبات آلی

* شیمی فیزیک آلی- مجموعه‌ای از نویسندگان- دکتر برهمن موثق

 

شیمی معدنی:

* شیمی معدنی ۱ جلد ۱ و ۲ و ۳- دکتر آقابزرگ

* شیمی معدنی ۱- بهشتی

* شیمی معدنی ۲ جلد ۱ و ۲- دکتر آقا بزرگ

* شیمی معدنی ۲ جلد ۱ و ۲- دکتر ملاردی

* شیمی آلی فلزی- پاول

شیمی تجزیه:

* اصول شیمی تجزیه جلد ۱ و ۲- دکتر گلابی وپور نقی آذر

* اصول شیمی تجزیه- اسکوک وست

* مبانی الکتروشیمی- دکتر گلابی

* الکتروشیمی- جوزف وانگ- سید مهدی گلابی- میر رضا مجیدی

* شیمی تجزیه دستگاهی- یوئینگ

* شیمی تجزیه دستگاهی- اسکوک وست

شیمی فیزیک:

* شیمی فیزیک- اتکینز- دکتر پارسافر- دکتر بیژن نجفی

* شیمی فیزیک- لواین- دکتر پارسافر- دکتر بیژن نجفی- دکتر علی مقاریو- دکتر غلامرضا اسلامپور

* سینیتیک شیمیایی مبانی و کاربردها- دکتر پارسافر- دکتر بیژن نجفی

* شیمی کوانتوم- لواین

* شیمی کوانتوم- پراساد

 

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:منابع كنكور كارشناسي ارشد رشته شيمي , ] [ 1:37 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 


اگرچه برخورداري از مدرك فوق ليسانس و يا ليسانس با شرايطي خاص، شرط نامزدي در انتخابات مجلس است اما هيچ شرطي در مورد نوع رشته تحصيلي وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاين، بر اساس كتاب معرفي نمايندگان چاپ روابط عمومي مجلس، از مجموع 290 نفر نماينده مجلس هشتم، 80 نفر مدرك دكترا دارند، 89 نفر كارشناسي ارشد، 69 نفر كارشناسي و 5 نفر هم فوق ديپلم هستند.آنچه در ادامه مي​خوانيد فهرست عضويت نمايندگاني با مدرك فوق ليسانس و دكترا در كميسيون​هاي تخصصي مجلس -به ترتيب حروف الفبا- است:

 

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:نمایندگان مجلس, فارغ التحصیلان چه رشته تحصیلی هستند؟, ] [ 23:24 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 


 
نام : Dictionary of Chemistry
پدید آورندگان : Mark D. Licker , Elizabeth Geller
ناشر : McGraw-Hill
تاریخ انتشار : Jan 2003
زبان : English
صفحه : 431
فرمت : PDF
حجم : 2.87 مگا بایت

 

 

[ جمعه 6 آبان 1390برچسب:, ] [ 16:15 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]


 

برای دانلود و آموزشهای این نرم افزار به ادامه مطلب سر بزنید مطمئنم مفیده...

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 6 آبان 1390برچسب:نرم افزار نوشتن فرمول های شیمیایی, ] [ 16:8 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 

 

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ جمعه 29 مهر 1390برچسب:تصاویر شگفت انگیز و دیدنی (بزرگترین های دنیا), ] [ 10:41 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

اسکناس هر کشوری سمبلی از سرمایه و فرهنگ آن کشور محسوب می شود. در نتیجه ترکیب فرهنگ و اقتصاد برخی کشورها  بر روی اسکناس ها و پول رایجشان نقش بسته است.
طرح زیبای برخی اسکناس ها در کشور های جهان، به نمادی از فرهنگ آن کشور ها نیز مبدل شده است. در این جا با بعضی از این اسکناس ها آشنا می شویم.


جزایر فارو

ماد برج سلطان ، خرچنگی است که به پهلو حرکت می کند. این نماد بر روی اسکناس جزیره فارو طراحی شده است.جزیره فارو در میان اقیانوس منجمد شمالی و نروژ واقع شده است و مردمان خونگرمی دارد. واحد پول این کشور کرون است.


نماد برج سلطان ، خرچنگی است که به پهلو حرکت می کند. این نماد بر روی اسکناس جزیره فارو طراحی شده است.جزیره فارو در میان اقیانوس منجمد شمالی و نروژ واقع شده است و مردمان خونگرمی دارد. واحد پول این کشور کرون است.

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 29 مهر 1390برچسب:زیباترین اسکناس های جهان, ] [ 10:36 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

برای دیدن ادامه عکسها و دانلود روی این عکس کلیک کنید

رده بندی زیر 10 شهر از تمیزترین شهرهای جهان را نشان می دهد که این رتبه بندی از سوی مجمع کشورهای عضو اکو و بر اساس ذخایر آب آشامیدنی، چگونگی دفع زباله مواد زائد، فاضلاب شهری، آلودگی هوا و تراکم ترافیک بدست آمده است.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 29 مهر 1390برچسب:تمیزترین شهرهای دنیا, ] [ 9:57 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

 

۱) آرامش
حتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سروصورت دیده نشد. میزان تاثر واندوه بطور خود بخود بالا رفته بود.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ جمعه 29 مهر 1390برچسب:ده نکته یادگرفتنی از ژاپنی ها, ] [ 9:56 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]

بسیاری از گردشگران حاضرند تجربه های عجیب و غریبی در طول سفر خود در هتلهای مختلف داشته باشند .هتلهایی که شاید فرم و مکان آنها خیلی متعارف نباشد .برای اقامت در خیلی از این هتلها هزینه های گزافی نیز باید پرداخت اما گردشگران حاضرند در قبال این تجربه ها این هزینه را متقبل شوند . به 12 نمونه از این هتلهای جالب و جدید در سرتاسر دنیا توجه نمایید .

1-هتل شناور در آب در سوئد

 

Floating Hotel in Sweden

بقیه در ادامه مطلب.... :thumbsup:


ادامه مطلب
[ جمعه 29 مهر 1390برچسب:12 هتل عجیب و نامتعارف در سرتاسر دنیا, ] [ 9:51 ] [ عبدالرحمن طه زاده ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خود خوش آمدید
امکانات مفید




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 1501
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1